شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

نمونه

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

مبانی و پیشینه نظری فصل دوم پایان نامه سبک های عشق ورزی

مبانی و پیشینه نظری فصل دوم پایان نامه سبک های عشق ورزی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی در 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی و پیشینه نظری فصل دوم پایان نامه سبک های عشق ورزی

سبک های عشق ورزی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی
مبانی نظری سبک های عشق ورزی
پیشینه تحقیق سبک های عشق ورزی
پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی
ادبیات تحقیق سبک های عشق ورزی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های عشق ورزی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی

دارای 26 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

همراه با منبع نویسی درون متنی و منابع پایانی انگلیسی و فارسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

کاملا استاندارد با جدول و شکل کامل و جامع برای استفاده فصل دوم پایان نامه

جدیدترین منابع موجود مربوط به سالهای 1393 و منابع خارجی 2013

بخشهایی مختلف از متن و برخی از سرتیتر مطالب:

سبک های عشق ورزی

2-3- عشق:

ملا صدرا از عشق حقیقی در مقابل عشق مجازی سخن می گوید . عین القضات از عشق کبیر (عشق خدا به انسان ) ، عشق صغیر (عشق انسان به خدا) و عشق میانه (عشق انسان به انسان ) سخن به میان آورده و می گوید همین عشق میانه است که بوعلی سینا آنرا عشق ظرفا به خوبرویان می نامد و سهروردی آنرا در عشق یعقوب و زلیخا به یوسف می بیند و مولانا آنرا در عشق به شمس تبریزی تجربه می کند . گروهی این عشق را مذموم دانسته اند و گروهی نیز از درک آن عاجز مانده اند . برخی آنرا نوعی بیماری درونی و نفسانی خوانده اند و برخی هم آنرا جنون الهی به شمار آورده اند و اما بسیاری نیز آنرا ستوده اند و از فضایل نفسانی خوانده اند تا جایی که عین القضات ، عشق میانه را برای رسیدن به عشق خدا ضروری می دانست.ابو علی سینا در کتاب قانون ، مرض عشق را این گونه توصیف کرده است : " عشق مرضی است وسوسه انگیز و به مالیخولیا شباهت دارد . سبب این بیماری آنست که انسان فکر خود را به کلی به شکل و تصویرهایی مبذول می دارد و در خیالات خود غرق می شود و شاید آرزوی آن نیز در پدید آمدن بیماری کمک کند و ممکن است آرزوی کمک نکند ولی این تمرکز فکر متمادی سبب بیماری می شود( صنعتی، 1374 ). درمتون دینی اسلامی عشق در مرتبه ای بسیار عالی تر توصیف شده است و بعنوان عالی ترین تجلی عالم هستی ، قلب انسان را به سوی کمال و زیبایی سوق می دهد ، خدا انسان را به گونه ای آفریده است که وقتی به سوی نور وجود مطلق متمایل می شود با تمام وجود به سمت آن کشیده می شود به این ترتیب عشق کشش قلب انسان است به سوی خدا. این تعبیر در قرآن کریم و در متون اسلامی با عباراتی مانند حب نشان داده شده است . حب یا عشق ماهیتی انسانی دارد و هدف اصلی آن نیز خداست ولی در پاسخ به این که چرا عشق که اصالتا می باید متوجه خدا باشد ، به انسان ها تعلق پیدا می کند . ...

...

و در ادامه...

2-4- سبکهای عشق ورزی:

2-4- 1- نظریه های روان تحلیل گری:

2-4- 2- نظریه های یادگیری اجتماعی:

2-4- 3- نظریه توسعه خود:

2-4- 4- نظریه رابرت استرنبرگ (1988):

و ...

عشق ابلهانه

2-4- 5- نظریه آبراهام مازلو (1970):

به اعتقاد مازلو نیاز به عشق ورزیدن نه تنها پاسخی به یک نقص نیست بلکه فرایندی است که به وسیله ی تکانه های ایجاد کننده ی خودشکوفایی برانگیخته می شود. مازلو در سلسله مراتب نیازهای خود ، عشق را پس از نیازهای فیزیولوژیکی و ایمنی در مرحله سوم قرار می دهد که می تواند از طریق رابطه نزدیک با یک دوست ، عاشق ، همسر و یا از طریق روابط اجتماعی که در محدوده ی یک گروه اجتماعی برگزیده تشکیل شده است بیان شود . اگر چه مازلو عشق را با میل جنسی (که نیازی فیزیولوژیکی می داند) برابر نمی دانست اما وی قبول دارد که میل جنسی یک راه برای بیان نیاز عشق است . همچنین می گوید که ناکامی در برآورده ساختن نیاز به عشق ، علت اصلی ناسازگاری های هیجانی است . مازلو بین عشق واقعی و عشق دروغین وجه تمایز قایل است . هرگاه کسی را به صورت عشق واقعی دوست داشته باشیم او را به صورت تحسین آمیز و احترام آمیز دوست داریم ، وی را بعنوان یک هدف دست داشته و به عنوان یک وجود به وی عشق می ورزیم ولی اگر کسی را به صورت دروغین دوست بداریم ....

...

2-4- 6- نظریه اریک فروم (1961):

2-4- 7- نظریه هاتفیلد و رپسون (1993):

2-4- 8- نظریه رولومی (1978):

2-4- 9- نظریه رابین (1970):

2-4- 10- نظریه سوزان هندریك و کلاید هندریك ( 1997 ) :

2-4- 11- نظریه سبکهای عشق ورزی لی[1]:

و ...

تحقیقات مربوط به سبکهای عشق ورزی

فرحبخش و شفیع آبادی (1385) در تحقیقی به بررسی ابعاد عشق ورزی بر اساس نظریه سه بعدی عشق در چهار گروه زوج های در مرحله نامزدی، عقد، ازدواج و دارای فرزند پرداخته اند. یافته های این تحقیق که از 500 نفر زوج پنج منطقه شهر اصفهان بدست آمده نشان می دهد که بین میزان عشق ورزی در مراحل مختلف زندگی زناشویی تفاوت معناداری وجود دارد. به علاوه بین جنسیت آزمودنیها و مراحل تحول زندگی زناشویی در عشق ورزی تعامل وجود دارد.

واعظی و همکاران (1387) در تحقیقی به بررسی تاثیر عشق ورزی در رضایتمندی زندگی زناشویی پرداخته است. نتایج این تحقیق که از 30 زوج بین سنین 25- 35 ساله شهر کاشان بدست آمده است نشان داد؛ بین عشق ورزی و رضایتمندی زندگی زناشویی رابطه معناداری وجود دارد.

عبدی و گلزاری (1389) در تحقیقی به بررسی ارتباط میان سبک های عشق ورزی و ویژگیهای شخصیتی پرداخته اند. یافته های این پژوهش که از بین 140 نفر از دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجویان دانشکده علوم حدیث شهر ری بدست آمده نشان داده؛ رابطه سبک های عشق ورزی و ویژگیهای شخصیت معنادار می باشد. ...

....

دانلود مبانی و پیشینه نظری فصل دوم پایان نامه سبک های عشق ورزی

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام در حجم 41 اسلاید همراه با تصاویر، نمودار و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد

دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام

دانلود پاورپوینت آماده ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی
دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام
توزیع احتمال
نرخ بازده
واریانس و ارزش مورد انتظار جامعه
مثال محاسبه واریانس 
توزیع احتمال توام
کواریانس
ضریب همبستگی
ضریب تعیین
عامل بتا
ضریب بتا
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 5194 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

عنوان: پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی- مدیریت سرمایه گذاری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 41 اسلاید

این فایل در زمینه "آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام"می باشد که در حجم 41 اسلاید همراه با تصاویر، نمودار و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

توزیع احتمال

نرخ بازده

واریانس و ارزش مورد انتظار جامعه

مثال محاسبه واریانس

توزیع احتمال توام

کواریانس

ضریب همبستگی

ضریب تعیین

عامل بتا

ضریب بتا

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود پاورپوینت آشنایی با مفاهیم آماری مربوط به سهام

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیر مدیریت بدن در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن
پیشینه پژوهش مدیریت بدن
مبانی نظری مدیریت بدن
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت بدن
ادبیات تحقیق مدیریت بدن
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48

مبانی نظری و پیشینه تحقیق متغیر مدیریت بدن

دارای 48 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دارای منبع نویسی درون متنی

منابع پایانی داخلی و خارجی

آخرین سال منابع موجود 1391

بخشی از متن:

مدیریت بدن

پیشینه­ تحقیق

پژوهش درباره مدیریت بدن و ارتباط آن با دیگر متغیرهای اجتماعی، از جمله سبک زندگی، به دو سه دهۀ اخیر مطالعات جامعه­شناختی مربوط می­شود. سوای تحقیقات بسیاری که جامعه­شناسان دیگر جوامع به مقتضای روابط و مناسبات حاکم بر جامعۀ خود در این باره انجام داده­اند، در ایران تحقیقات چندی در این حوزه انجام گرفته که به چند مورد از آن­ها اشاره می­کنیم.

آزاد ارمکی و چاوشیان(1381) در مقاله­ای با عنوان «بدن به مثابه رسانه­ی هویت» به بررسی تجربی فرضیه­ی گسسته­شدن شکل­های هویت­ از موقعیت­های ساختاری و پیوند آن با خصوصیات فرهنگی پرداخته­اند. جامعه­ی آماری این تحقیق کلیه افراد 18 ساله و بالاتر ساکن تهران بوده است که 825 نفر به عنوان حجم نمونه­ی تحقیق با روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شده­اند. یافته­های تحقیق حاکی از آن است که سطوح گوناگون مدیریت بدن رابطه­ی معناداری با متغیرهایی دارد که آشکارا دلالت فرهنگی دارند، متغیرهایی نظیر جنس، سن، تحصیلات، سرمایه­ی فرهنگی، دیانت، و نگرش سنتی به خانواده.

...

2-2 مدیریت بدن در نظریه ­پردازی­های جامعه ­شناختی

رویکردهای نظری گوناگونی در جامعه­شناسی مسئله­ی چگونگی شکل­گیری بدن در متن وضعیت­های عینی اجتماعی را مطمح نظر قرار داده­اند. هر یک از این رویکردها این پدیده را در ابعاد، سطوح، شاخص­ها و دلالت­های متفاوت مطالعه کرده است. با این وصف، وجه مشترک آن­ها نفی «هستی صرفاً زیست­شناختیِ بدن» و تأکید بر سویه­های اجتماعی و برساختی آن است. فی­المثل، در رویکرد پدیدارشناختی به بدن، آن­چه محوریت می­یابد تجربه­های زیست­مند افراد است و این­که افراد چگونه جهان­شان را به شیوه­هایی معنادار تفسیر و خلق می­کنند (ترنر،1995: 247). برای تشریح اصلی­ترین ایده­های این رویکرد می­توان به آرای اروینگ گافمن[1] اشاره کرد. او بر این نکته تأكید می‌كند كه بین «خود اجتماعی» یا هویت اجتماعی با «خودِ واقعی» فاصله وجود دارد. وی برداشت از «خود» را با رهیافتی نمایشی تشریح می‌كند. گافمن با رویكرد نمایشی خود، نقش‌های اجتماعی و موقعیت‌های اجتماعی را تنها نمایش‌هایی می‌بیند كه در زندگی روزمره اجرا می‌شوند. به عقیده او، «خودِ» افراد به وسیله نقش‌هایی كه در این موقعیت‌ها اجرا می‌كنند، شكل می‌گیرد و معنا می‌یابد. گافمن ضمن استفاده از مفهوم «خود» تا اندازه زیادی به بدن فرد اشاره دارد. از دید او، عاملان بدنی یا جسمی نیز رأی جمع‌کن‌هایی هستند که با توسل به همه­ی روش‌های علامت‌دهی اجتماعی سعی دارند نظر دیگران را به خود جلب کنند.



[1] -E.goffman

....

2-3 سبک زندگی در نظریه ­پردازی­های جامعه ­شناختی

سبک زندگی در زمرۀ مفاهیم جدیدی است که تغییر و تحولات پدید آمده ضرورت بکارگیری آن را ایجاد کرده است. در واقع، به سبب این تحولات، جهت­گیری نظریه‌های اجتماعی در دهۀ اخیر به سمت پذیرش اهمیت فزایندۀ سبك زندگی در شكل­دهی به هویت شخصی و اجتماعی است و مقولاتی همچون تحول منظومه­های ارزشی، ترکیب­بندهای هویتی، الگوهای رفتاری، مدیریت بدن، الگوهای مصرف و جز آن ‌به موضوعات محوری نظریه و پژوهش اجتماعی بدل شده­اند. از دید محققی همچون رابرت باکاک، « مهم­ترین تحول پدید آمده در قرن اخیر گسترش تاریخی مصرف بوده است» (باکاک، 120:1992). این تحول به­ویژه در سال­های پس از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد. در این دوره پیدایش جامعه­ی مصرفی، بازاریابی محصولات تولید انبوه، شناخت بازار و رفتار مصرف­کننده را الزامی ساخت. در نتیجه­ی رشد اقتصادی، ماشینی­شدن کار، افزایش دستمزدها و گسترش وسایل تفریح و فراغت، جامعه­ای در غرب صنعتی پدید آمد که به مقوله تفریح و فراغت اهمیت بسیار می­داد. به تدریج، خوردن غذاها و نوشیدنی­های گران­قیمت، پوشیدن لباس­ها و زیورآلات تجملی و خریدن وسایل لوکس برای خانه­های مجلل به مسئله اساسی اقشار متوسط مرفه تبدیل شد و باعث به وجود آمدن دوران مصرف توده­ای شد ( تیموتی،1388: 18).

....

2-5 چارچوب نظری

محوریت یافتن پدیده­ی مدیریت بدن در جوامع کنونی، که خطوط تمایز و مرزبندی­های موجود در آن­ها به سبب سیطره­ی فرهنگ مصرفی بسیار پیچیده و تو در تو شده و اغلب به تناسب اَشکال گوناگون سبک­های زندگی شکل گرفته­اند، رویکردهای نظری در جامعه­شناسی را وا داشته است تا این مسئله را در کانون تحلیل­ها و مفهوم­پردازی­های خود قرار دهند. بر این اساس، در این پژوهش تلاش می­شود تا چارچوب نظری منسجمی که بتواند رابطه­ی مدیریت بدن و سبک زندگی را در متن جامعه­ و فرهنگ مصرفیِ کنونی تحلیل کند، ارایه گردد. لذا طبیعی است که مقوله­ی جامعه و فرهنگ مصرفی، که در واقع همان زمینه یا بافت عینیِ تعامل دو پدیده­ی سبک زندگی و مدیریت بدن است، در این چارچوب نظری برجسته باشد و معنا و دلالت آن روشن گردد. امروزه مفهوم فرهنگ مصرفی در ادبیات علوم اجتماعی به چند دلیل واجد اهمیت است. نخست این­که در جوامع کنونی، مصرف به محور تعیین­کننده­ی همه کردارها، ارزش­ها، ایده­ها و هویت­ها تبدیل شده است. دیگر آن­که فرهنگ مصرفی، غیرشخصی و عام است. در این فرهنگ افراد از محیط­های شخصی خرید سنتی بیرون می­آیند و خود را در فضاهای غیرشخصیِ بزرگِ خرید و در میان عرضه­ی کالاهای فرهنگی و غیرفرهنگی گم می­کنند و هر چه بیشتر گم می­شوند، بیشتر لذت می­برند. آن­قدر پرسه می­زنند تا کالای دلخواه خود را بیابند (سعیدی، در کاظمی، 1387 : 164 ). به تعبیر زیمل، این پرسه­زن­ها، پاساژگردها و فضاگردها زنانی­اند که از این نوع خرید لذت می­برند (فدرستون، 1380 : 198 ). و دست آخر آن­که فرهنگ مصرفی، به سبب تنوع و تکثر نهفته در آن، آزادی را با انتخاب و زندگی خصوی شناسایی می­کند. مصرف­کننده­ی جدید خود انتخاب می­کند. از این­رو، اگر زنان و جوانان محور این فرهنگ مصرفی باشند، می­توان گفت مصرف توده­ای و عام حق انتخاب افراد را افزایش می­دهد و به دموکراتیزه­شدن فضاهای زندگی می­انجامد (سعیدی، در کاظمی، 1387 : 165 ).

....

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت بدن

مبانی نظری پایان نامه کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری پایان نامه کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری پایان نامه کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت
مبانی نظری کانون های اصلاح و تربیت
ادبیات تحقیق کانون های اصلاح و تربیت
مبانی نظری تحقیق کانون های اصلاح و تربیت
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت

دارای 34 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دارای منبع نویسی درون متنی

منابع پایانی داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد که جدیدترین منابع موجود مربوط به سال 1392 در منابع داخلی و سال 2008 در منابع خارجی می باشد

چکیده ای از بخشهای مختلف متن:

تاریخچه شکل گیری کانون های اصلاح و تربیت در جهان

تعداد مردم فقیر و بی‌بضاعت (که بسیاری از آنها کودکان بودند) درگیر در گدایی، فحشا، و جرایم خرد در لندن آنقدر زیاد شده بود كه در سال 1556میلادی یک مؤسسه كه به‌طور خاص برای کنترل این افراد طراحی شده بود، یعنی دارالتأدیب، تأسیس شد. بااین‌حال، جرایم نوجوانان و گدایی محدود به لندن نبودند. در نتیجه، مجلس در سال 1576 میلادی قانونی را تصویب كرد که باعث ایجاد مؤسسات مشابه در هر یك از شهرهای انگلستان شد. ساختار مؤسسات و مدل دارالتأدیب در سطح قاره گسترش یافت. در سال 1595، بهترین مؤسسه، مركز بازپروری آمستردام بود كه به‌طوركلی برای رسیدگی به مشکل جرایم نوجوانان تأسیس شده بود. هدف این مؤسسه و نهادهای مشابه این بود كه كم‌كم نظم و انضباط را القاء نموده و به جوانان بیاموزند كه یك عضوِ مؤثر و سخت‌كوشِ جامعه باشند ( 15 ) . در نیمه ی دوم قرن 17 میلادی دانشمندان و نویسندگان طرز اجرای مجازات ها و وضع زندان ها را شدیدا مورد انتقاد قرار داده ، اصلاح و تربیت اطفال بزهکار را در موسسات تربیتی پیشنهاد نمودند . به پیروی از عقاید مذکور در سال 1623 در شهر ناپل ( ایتالیا ) اولین زندان برای تفکیک و طبقه بندی زندانیان از لحاظ سن احداث گردید . در سال 1667 در شهر فلورانس ( ایتالیا ) اولین زندان به روش انفرادی جهت نگهداری اطفال تاسیس شد . در سال 1672 در فرانسه طبق فرمان پادشاه ، اطفال ولگرد که از لحاظ جسمی قدرت پاروزنی در کشتی را نداشتند به بیمارستان های خاص اعزام شدند . در سال 1703به امر پاپ کلمان XI در رم ، کانون اصلاح و تربیت سن میشل[1] افتتاح شد . در این کانون ، جوانان به صورت دسته جمعی کار می کردند و شب ها در سلول ( خوابگاه انفرادی ) به سر می بردند و در بالای درب ورودی این زندان این چنین حک شده بود: " اگر با کار و انضباط نتوانیم محکومین را اصلاح و تربیت کنیم ، حبس کردن آنان به عنوان مجازات بی فایده است " . در سال 1735 م به دستور پاپ کلمان XII ، اولین دارالتادیب برای نگهداری دختران بزهکار در رم بنا گردید ( 4 ) . در سال 1788 در انگلستان ، اولین کانون اصلاح و تربیت جهت نگهداری اطفال افتتاح گردید . در قانون جزایی 1810 ناپلئون ( فرانسه ) اطفال کمتر از 7 سال غیر مسوول و کیفر اطفال بیش از 7 سال تا 16 سالگی تمام ، با توجه به قوه درک و تشخیص یا عدم قوه ممیزه تعیین گردید . نظر به این که در قانون مذکور ، روش خاصی برای اجرای مجازات اطفال بزهکار مقرر نگردیده بود ؛ اطفال در صورت محکومیت ، در زندان ها با بزرگسالان در یک جا نگهداری شده و وضع اسف باری داشتند . در فرمان 18 آوریل و 29 سپتامبر 1841 ، لزوم تاسیس دارالتادیب جهت تفکیک اطفال از بزرگسالان تاکید شد . در سال 1820 قسمتی از زندان « گالون » و در سال 1824 قسمتی از زندان « استراسبورک » و در سال 1830 بخشی از زندان « تلوز » برای نگهداری اطفال اختصاص یافت . اولین موسسه تربیتی در سال 1839 در « سن هیلر » افتتاح گردید . در سال 1819 در سیسیل ( ایتالیا ) اولین موسسه تربیتی شروع به کار کرد ( 4 ) . در سال 1825 در ایالت نیویورک ( امریکا ) به پیروی از عقاید « جان هوارد »[2] اولین موسسه جهت نگهداری اطفال به نام خانه امن[3] ، تاسیس شد .



[1] Saint - Michel

[2]- Jhon Howard

[3] - خانه امن، یك مؤسسه خصوصی مراقبت از کودک بود كه در ایالات متحده برای کودکانی که درگیر در رفتار غیرقانونی بوده یا احساس می‌شد كه در معرض خطر چنین رفتاری هستند، ایجاد شد. هرچندكه هدف اولیة آن آموزش و تربیت نوجوانان برای زندگی‌های تولیدی بود؛ اما خانه‌های امن، در نظم و انضباط سختگیرانه و کار سخت، معروف‌تر از زندان‌ها شدند .

...

2 – 10 واژه شناسی نظام زندان بانی

2 – 10 – 1 حبس

سلب آزادی تن و اختیار خروج از محوطه ای خاص ( مانند زندان و سایر محیط های بسته ) برای مدتی معین به حکم دادگاه صالح ، که قبل از پایان مدت ، حالت انتظار برای آزادی وجود ندارد مگر در مواردی خاص به حکم قانون ( همچون آزادی مشروط و عفو محکوم ) مدت حبس ممکن است یک روز تعیین شود یا مدت های کوتاه و بلند دیگر و یا برای اتمام مدت عمر محکوم ( حبس ابد ) (59) . لازم به توضیح است که واژه حبس ، افاده معنی مجازات حبس می کند و به کارگیری آن به جای واژه کانون اصلاح و تربیت و زندان که اسم مکان است ، و عکس آن ، از اشتباهات فاحش و شایع در ادبیات حقوق جزایی به شمار می رود . در واقع اماکنی چون کانون های اصلاح و تربیت و زندان ، محل حبس کردن است ( 59 ) . شایان ذکر است ، طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 ، به جز مرتکبین قتل ، برای سایر انواع بزه ، حداکثر مدت حبس صادره برای کودکان معارض قانون ، 5 سال تعیین شده است .

2 – 10 – 2 خودزنی

مجروح و زخمی کردن بدن توسط صاحب بدن با وسایل و آلات برنده از قبیل چاقو ، تیغ و ... ، تا حدی که خود کشی نباشد . اقدام به این عمل نامعقول معمولا برای مجروح جلوه دادن خود و استفاده نامشروع از این طریق به نحوی است که موجب مجازات دشمنان و یا رقبای خود شوند ، و یا با هدف ترساندن دیگران صورت می گیرد . در هر صورت نشانگر وجود حالت خطرناک در فاعل آن است . خودزنی به خودی خود و در حالت عادی جرم نیست اما استثنائا ، عمل خودزنی مطابق تبصره ماده ی 179 ، در محوطه کانون اصلاح و تربیت و زندان ممنوع است و متخلف طبق نظر شورای انضباطی ، تنبیه و یا در مراجع قضایی محاکمه می شوند . ( 59 ) .

2– 10 – 3 ملاقات در زندان

ملاقات در لغت نامه دهخدا به معنی دیدار و رویارویی تعریف شده است و در زندان به معنی دیدار و رویارویی و ارتباط بستگان و دوستان و آشنایان زندانی با او در چارچوب قوانین و مقررات مربوط . این ملاقات ها که گاه جز لاینفک حقوقو زندانیان است به اشکال زیر صورت می گیرد .

2 – 10 –3 – 1 انواع ملاقات در زندان :

1: ملاقات تلفنی

شایع ترین نوع ملاقات در زندان ها دیدار و ارتباط تلفنی است که به طریق زیر صورت می گیرد . ...

...

دانلود مبانی نظری پایان نامه کانون های اصلاح و تربیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک در 49 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک
مبانی نظری برنامه‌ریزی استراتژیک
پیشینه تحقیق برنامه‌ریزی استراتژیک
پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک
ادبیات تحقیق برنامه‌ریزی استراتژیک
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه‌ریزی استراتژیک
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 272 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

دارای 49 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

در متن توضیحات زیر ممکن است متن بهم ریخته باشد (به جهت کپی از فایل ورد)، ولی فایل اصلی کاملا اصولی می باشد

دارای منابع داخلی و خارجی

منابع درون متنی

کاملا استاندارد با نمودارها و اشکال کامل و جامع برای استفاده فصل دوم پایان نامه

جدیدترین منابع موجود مربوط به سالهای 1392 و منابع خارجی 2010

بخشهایی مختلف از متن:

برنامه ­ریزی استراتژیک

یكی از روش­های شناسایی ماهیت برنامه­ریزی استراتژیک بررسی تفاوت آن با سایر روش­های برنامه­ ریزی است. امروزه در سازمان­ های پیشرفته و در سطوح مختلف سازمان­ها، برنامه ­ریزی به سه صورت اساسی برنامه ­ریزی استراتژیک، برنامه ­ریزی ترفندی[1] و برنامه­ریزی عملیاتی[2] به شرح زیر جلوه گر می­شود.

الف) برنامه ­ریزی استراتژیک:

در این برنامه­ ریزی، اهداف و خطوط كلی و رسالت سازمان در بلندمدت تعیین می ­شود. این نوع برنامه ­ریزی جامعیت داشته و در سطوح عالی سازمان شكل می­ گیرد؛ در این نوع برنامه­ ریزی چارچوبی مشخص برای برنامه ­ریزی ترفندی و برنامه ­ریزی عملیاتی ترسیم می­ شود. این برنامه دارای دید بلندمدت است. در حكم چتری است كه كل سازمان را به نحوی در بر می­گیرد.

ب) برنامه ­ریزی ترفندی:

این برنامه ­ریزی كه در آغاز در سازمان­های نظامی به كار گرفته شد، فرایندی است كه به وسیله آن، مدیران دسته­ ای از فعالیت­های مرتبط را در اجرای یك راهبرد تصویر می­كنند. به عبارت دیگر، برنامه ­ریزی ترفندی به مسائلی مربوط می­شود كه برای رسیدن به هدف­هایی، توسط برنامه­ریزان سطوح عالی سازمان ترسیم می­شوند. این نوع برنامه ­ریزی شامل تدوین هدف­ها و انتخاب وسایل لازم برای دستیابی به آن هدف­ها است. چارچوب زمانی برنامه ­ریزی ترفندی، كوتاه­تر از برنامه ­ریزی استراتژیک است. در نهایت، این برنامه­ ریزی به وسیله سطوح میانی سازمان انجام می­ گیرد.



[1]. tactical planning

[2]. operational planning

....

شکل (۲-۷): الگوی برنامه­ریزی پیگلز و روجر

۲-4 -تفکر استراتژیک

در تكامل رویكردهای مرتبط با راهبرد می­بینیم كه مفهوم تفكر استراتژیک جایگاه مهمی یافته و نوع نگاه و رویكرد ما در چارچوب تفكر استراتژیک است كه نشان دهنده افق حركت و نحوه حركت ماست. در چنین رویكردی، لزوم وجود تفكر استراتژیک برای مواجهه با محیط متغیر و پیچیده بسیار مهمتر از وجود برنامه­های مدرن و گام به گام برای رسیدن به اهداف در قالب برنامه­ریزی استراتژیک می­باشد. این تفكر استراتژیک به نوعی توصیف كننده فضای حركتی سازمان است و برنامه­های استراتژیک را در بر می­گیرد و آنها را هدایت می­كند.

در فضای تفكر استراتژیک ابزارها و رویكردها متفاوت شده و لازم است به رویكردهایی پرداخته شود كه خصوصیات مورد نظر در تفكر استراتژیک مانند خلاقانه بودن، كل نگر بودن، جمعی بودن، چند بعدی بودن و ... را به همراه داشته باشند. از این رو، رویكردهایی مانندآینده نگاری كه مبتنی بر این خصوصیات شكل گرفته­اند، می­توانند بسیار مورد توجه بوده و كارایی داشته باشند(کرامت زاده و محمدی، ۱۳۸۷).

....

۲-۱6 -پیشینه تحقیق

كار پ‍ژوهش پس از انجام دادن مرحله مطالعه آغاز می‌شود؛ به عبارتی پژوهش در بستری از آگاهی برای كشف مجهول انجام می‌پذیرد (حافظ‌نیا، 1383). هر پژوهش بر مبنای بدیهیاتی انجام می‌گیرد که در مطالعه‌های قبلی روشن شده است و کلیه مطالعه‌هایی که فرض‌ها و بدیهیات و خاستگاه پژوهش را بوجود آورده‌اند، جزء پیشینه پژوهش محسوب می‌شوند (بیانی، 1374). در ادامه تحقیقات داخلی و خارجی انجام شده در زمینه پژوهش مرور شده اند.

۲-۱6-۱-تحقیقات انجام شده خارجی

در تحقیقی تحت عنوان «تجارب به دست آمده از به کارگیری مدل PCMM که توسط انستیتو مهندسی نرم افزار[1] صورت گرفت، نتایج زیر به عنوان مزایای مدل به دست آمد: مزایای بکارگیری مدل PCMMبستگی به سطح بلوغ به دست آمده دارد.



[1] - Software engineering institute SEI

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش برنامه‌ریزی استراتژیک

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان
مبانی نظری بزهکاری نوجوانان
ادبیات تحقیق بزهکاری نوجوانان
مبانی نظری بزهکاری نوجوانان
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

در 19 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دارای منابع داخلی و خارجی

منابع درون متنی

جدیدترین منابع موجود مربوط به سالهای 1392 و منابع خارجی 2009

7 صفحه مبانی نظری و بقیه منابع

بخشهایی مختلف از متن:

بزهکاری نوجوانان

مفاهیم بزهکاری

تعریف بزه

در لغت نامه دهخدا ، معنای لغوی واژه بزه (تلفظ درست بَزَه) کار زشت، بد و پلید است ( 42 ) . در فرهنگ عمید (( بزه )) جرم ، خطا و گناه معنی شده است ( 43 ) .

بزهکاری[1]

اساسا بزهکاری یک واژه روان شناسی نیست بلکه یک مفهوم حقوقی است ( 5 ) . بزهکاری ، اقدام به عملی است که بر خلاف موازین ، مقررات و قوانین جامعه بوده است و انجام آن موجب پیگرد قانونی شود و کسانی که مرتکب چنین اعمالی گردند را مجرم و بزهکار گویند ( 8 ) . هربرت بلومر عقیده دارد هر عملی که انسان آگاهانه و بنابر اختیار و اراده انجام دهد و به عبارتی بتواند آن را به میل انجام دهد و در ضمن با قوانین یک سازمان اجتماعی مخالفت داشته باشد جرم[2] تلقی می شود. حال اگر جرم در محدوده سن کودکی تا نوجوانی رخ دهد ، بزهکاری نام دارد ( 8 ) . بزهکاری به طور کلی به رفتارهای قانون شکنانه نوجوانان اطلاق می شود . ( 44 ) . شومیکر[3] رفتار انحرافی جوانانی که به سن قانونی نرسیده اند را بزهکاری می نامد و جوانان مرتکب این رفتار ها را بزهکار می خواند. وی دوره جوانی را به دو بخش نوباوه و نوجوان تقسیم می کند که عمده نوجوانان در دبیرستان ها جای دارند ( 44) .



[1] Delinquency

[2] Crime

[3] Shoemaker

...

بخشی تز منابع:

  1. آمار محرمانه سازمان زندان ها – کانون اصلاح و تربیت استان تهران، 1391 .
  2. صلاحی ، جاوید (1388 ) . بزهکاری اطفال و نوجوانان ، چاپ چهارم ، انتشارات بنیاد حقوقی میزان.
  3. الرود، پ و رایدر ، آر . دادرسی ویژة نوجوانان . ناظر علمی : دکتر علی کاظمی . مترجمان : احمدرضا علیزاده ، دكتر محمد بارانی . ص ( 1392 ) . چاپ اول . تهران : انتشارات علامت .
  4. پرن فر شیما ( 1386 ) . سیاست های اجتماعی مناسب کودکان کار خیابانی ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .
  5. صدیق سروستانی رحمت الله (1383 ) . آسیب شناسی اجتماعی ، تهران : انتشارات دانشگاه تهران .
  6. احمدی حبیب (1380) . جامعه شناسی انحرافات اجتماعی ، تهران : انتشارات زر .
  7. نور محمدی ، حسن ( 1390 ) . بررسی مقایسه ای اختلالات روانی نوجوانان بزهکار و عادی ( 8 – 14 ساله قزوین ) . نشریه علوم تربیتی . اصلاح و تربیت . شماره 107 . ص : 17 – 21 .
  8. انصاری ، غلامرضا . بابایی ، نعمت . جغتایی ، محمدتقی . چابک ، علی . رزاقی ، عمران محمد . رفیعی ، حسن . شریفیان ثانی ، مریم . فکری ، رضا . طالبی ، محمدعلی . فتحی ، مرتضی . کاکویی ، حسین . کمالی ، محمد . مدنی ، سعید . ( 1379 ) . به سوی نظام جامع رفاه اجتماعی . تهران : انتشارات سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .
  9. لشگر آرا فرهاد ، سلطانی شهره ( 1383 ) ؛ نظرخواهی از جوانان زندانی در موفقیت آنان موثر است . مجله علوم تربیتی . اصلاح و تربیت . شماره 25 ؛ ص: 7 تا 9 .
  10. سجادی حمیرا ، بیگلریان ، اکبر ( 1390 ) ؛ راهنمای نگارش پایان نامه ؛ تهران : انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی .

دانلود مبانی نظری پژوهش بزهکاری نوجوانان

پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس

پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس

پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس در 12اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس

پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس
دانلود پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس
بررسی روند شکل گیری و کالبد شکافی موس
تحقیق کالبد شکافی موس
مقاله روند شکل گیری  موس
روند شکل گیری موس
کالبد شکافی موس
موس
انواع موس
دسته بندی کامپیوتر
فرمت فایل pptx
حجم فایل 279 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس


روند شکل گیری موس

درسیستم های اولیه نیازی به استفاده از موس احساس نمی گردید، چون کامپیوترهای آن زمان دارای

اینترفیسی مشابه ماشین های تله تایپ و یا کارت پانج برای ورود اطلاعات بودند. ترمینال های متنی اولیه،

چیزی بیشتر از یک تله تایپ شبیه سازی شده نبودند ( استفاده از صفحه نمایشگر در عوض کاغذ ). چندین

سال طول کشید تا کلیدهای پیکانی در اغلب ترمینال ها مورد استفاده قرار گرفتند( اواخر 1960 و اوایل

1970 ) . ادینورهای تمام صفحه اولین چیزی بودند که از قابلیت های واقعی کلیدهای پیکانی استفاده کردند.

مداد های نوری برای سالیان زیادی بر روی ماشین های متفاوت ، بعنوان یک دستگاه اشاره ای استفاده می

گردیدند. Joysticks و دستگاه هائی دیگر در این خصوص در سال 1970 رایج شده بودند. زمانیکه

موس بهمراه کامپیوترهای مکینتاش ارائه گردید یک موفقیت بزرگ بدست آمده بود.عملکرد موس کاملا"

طبیعی بود. قیمت موس ارزان و فضای زیادی را اشغال نمی کرد. همزمان با حمایت سیستم های عامل از

موس ، استفاده از موس رشد بیشتری پیدا کرد. زمانیکه ویندوز 3/1 از یک رابط گرافیکی بعنوان ستاندارد

استفاده کرد، موس بعنوان یک وسیله و اینترفیس بین انسان - کامپیوتر، جایگاه خاص خود را کسب نمود.


کالبد شکافی موس


مهمترین هدف هر نوع موس ، تبدیل حرکت دست به سیگنال هائی است که کامپیوتر قادر به استفاده از آنان باشد. موس برای ترجمه و نیل به هدف گفته شده از پنج عنصر اساسی استفاده می نماید.

1 - یک گوی ( گردی ) درون موس که سطح مورد نظر را لمس و زمانیکه موس حرکت می کند، می چرخد

2 - دو غلتک (Rollers). غلتک های فوق گوی ( گردی ) را لمس می کنند. یکی از غلتک ها، قادر به تشخیص حرکت
در جهت X باشد. غلتک دوم 90 درجه نسبت به غلتک اول جهت یابی شده تا بدین ترتیب حرکت در جهت Y را

تشخیص دهد. زمانیکه گوی می چرخد یک و یا دو غلتک فوق نیز حرکت خواهند کرد.شکل زیر دو غلتک سفید رنگ

موس را نشان می دهد.

دانلود پاورپوینت روند شکل گیری و کالبد شکافی موس

شهر هوشمند

شهر هوشمند

شهر به عنوان خواستگاه تمدن بشری همواره مورد توجه نظریه پردازان علوم مختلف بوده است فضای پیچیده شهر و رهایی از مشكلات و نارسایی ها آن، اندیشمندان را به فكر اصلاح و ایجاد ساختارهای جدید شهری وادار نموده است

دانلود شهر هوشمند

شهر
شهر هوشمند
شهر الكترونیكی
اقتصاد هوشمند
پویایی هوشمند
دسته بندی عمران و ساختمان
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3121 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

شهر هوشمند

شهر به عنوان خواستگاه تمدن بشری همواره مورد توجه نظریه پردازان علوم مختلف بوده است. فضای پیچیده شهر و رهایی از مشكلات و نارسایی ها آن، اندیشمندان را به فكر اصلاح و ایجاد ساختارهای جدید شهری وادار نموده است. نقش كلیدی فن آوری های نوین اطلاعات و ارتباطات در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نمی توان نادیده گرفت.

امروزه شهر هوشمند و شهر الكترونیک به عنوان راهكار بی بدیل حل معضلات شهری مورد توجه شهرسازان و مدیران شهری واقع شده است.

فهرست مطالب:

مقدمه

تعریف شهر هوشمند

تفاوت شهر الكترونیكی و شهر هوشمند

محورهای عملکردی شهر هوشمند

اقتصاد هوشمند (smart economy

و...

دانلود شهر هوشمند

برنامه ریزی کالبدی

برنامه ریزی کالبدی

راهبرد توسعه شهر (City Development Strategies) ارائه چشم انداز و نمای آتی(Vision) شهر همراه با پشتوانه برنامه اجرایی(Action Plan) جهت هدایت رشد متعادل و مطلوب، توسعه یافته CDS یک طرح شراکتی و همکاری برای ادارة شهر استCDS در واقع چارچوب پویا، مشارکت جو و جدیدی برای مدیریت و برنامه ریزی بلند مدت شهر است

دانلود برنامه ریزی کالبدی

CDS در ایران
 توسعه شهر
سرمایه پذیری
رقابت پذیری
چرخه مدیریت راهبردی CDS
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2960 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

برنامه ریزی کالبدی

راهبرد توسعه شهر (City Development Strategies) ارائه چشم انداز و نمای آتی(Vision) شهر همراه با پشتوانه برنامه اجرایی(Action Plan) جهت هدایت رشد متعادل و مطلوب، توسعه یافته . CDS یک طرح شراکتی و همکاری برای ادارة شهر است.CDS در واقع چارچوب پویا، مشارکت جو و جدیدی برای مدیریت و برنامه ریزی بلند مدت شهر است.

فهرست مطالب این فایل:

راهبرد توسعه شهر CDS

CDS در ایران

لزوم پرداختن به CDS

اصول CDS

رقابت پذیری (Competitiveness)

سرمایه پذیری(Bankability)

مدیریت و حاکمیت خوب شهری

چرخه مدیریت راهبردی CDS

و....

دانلود برنامه ریزی کالبدی

پاورپوینت سازه های کابلی

پاورپوینت سازه های کابلی

پاورپوینت سازه های کابلی دارای 35 اسلاید می باشد ودر رشته ی عمران ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد

دانلود پاورپوینت سازه های کابلی

پاورپوینت سازه های کابلی
دانلود پاورپوینت سازه های کابلی
سازه های کابلی
سازه
دانلود پاورپوینت
پاورپوینت
پاورپوینت در رشته ی عمران
رشته ی عمران ساختمان
دسته بندی عمران و ساختمان
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6383 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

پاورپوینت سازه های کابلی

پاورپوینت سازه های کابلی دارای 35 اسلاید می باشد .ودر رشته ی عمران ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل Cable

هر عنصر سازه ای که قطر آن نسبت به طولش خیلی کوچک باشد.

انعطاف پذیرند

مقاومت خمشی پایین

تطبیق با نیروهای وارد شده

رفتار خالص کشش

سبک سازی ساختمان

امکان پوشش دهانه های بزرگ

ایجاد فضایی بدون ستون

لرزش و ارتعاش(ناپایداری در برابر باد و زلزله)

دانلود پاورپوینت سازه های کابلی

12345678910
last