گزارش کارآموزی ایران خودرو
گزارش کارآموزی ایران خودرو شامل 34 صفحه و برای دانشجویان مکانیک کاربرد دارد این گزارش کامل و برای تحویل به استاد آماده می باشد در ادامه توضیحاتی راجع به آن آورده شده است |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 6985 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
گزارش کارآموزی ایران خودرو
معرفی ایران خودرو خراسان
سه سال قبل در اوایل سال 82 اگر از منطقه بینالود در 60 کیلومتری جاده مشهد- نیشابور عبور میکردید ، در کنار جاده تابلوی راهنمایی به نام ایران خودرو خراسان دیده می شد.لیکن در چشم انداز جز زمینی گسترده در زیر پای قله بینالود نمی دیدید. اما امروز با عنایات الهی و همت مسئولین استان و گروه صنعتی ایران خودرو ، مجموعه ای عظیم با زیربنای بالغ بر 150.000 متر مربع را می بینیم که تردد ناشی از عبور وسایط نقلیه سنگین که قطعات را به سالنهای تولید می رسانند و خودرو های تولیدی را به نواحی مختلف کشور حمل می کنند و صدها واحد مسکونی در حال ساخت برای اسکان کارکنان این مجموعه ، چشم انداز دیگری نشان میدهد. فاز اول این مجموعه صنعتی بر خلاف اکثر پروژه های بزرگ کشور در کمتر از دو سال راه اندازی شد و با ایجاد گردش مالی تکمیل و توسعه آن ادامه دارد.عملیات اجرایی سالنهای شرکت ایران خودرو خراسان در اواخر سال 81 و اوایل سال 82 آغاز گردید.اگر به دنبال پاسخ این سوال هستیم که چرا خراسان و بینالود ، سوابق نشان میدهد گروه صنعتی ایران خودرو برای دستیابی به اهداف توسعه ، از میان پنچ منطقه باظرفیت بالای صنعتی نمود استان خراسان و منطقه بینالود را باتوجه به موارد ذیل انتخاب قطعه سازی در خراسان که همزمان با تولید خودرو در کشور بوده است:
1- قدمت طولانی
2- بیشترین حجم تولید و فروش قطعه در بین استانهای کشور در خراسان میباشد فشار قوی برق
3- امکانات زیر بنایی گسترده شامل: شبکه گاز ،آب ، شبکه فیبر نوری ، خطوط متعدد
4- قرار گرغتن بینالود در محل تقاطع خطوط ریلی و جاده ای شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب وموقعیت
جغرافیایی ویژه
5- امکان استقرارواحدهای مونتاژ زیرمجموعه های خودرو بدلیل وجود شهرک صنعتی همجوار سایت و ایجاد خوشه های صنعتی مرتبط با صنعت خودرو متخصص و آموزش دیده در رشته های مرتبط در سطوح مختلف تحصیلی در استان
6- امکان ایجاد شهر صنعتی خودرو با توجه به زیر ساختهای صنعتی و امکان استقرار کارکنان در شهر جدید بینالود.
برخی از مزیتها و نقاط قوت پروژه ایران خودرو خراسان بشرح ذیل است :
. توسعه بازار و صدور محصولات به جهت ظرفیتهای انسانی و سیستمی و کیفیت تجهیزات
. ایجاد سازمانی منعطف ، چابک و بهره ور.
سالن مونتاژ
سالن مونتاژ با زیر بنای 35000 متر مربع در تاریخ ششم خردادماه 1384 با حضورمعاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنایع ، استاندار خراسان و تنی چند از مقامات و مسئولان کشوری ، استانی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت ایران خودرو به بهره برداری رسید. در سال 84 تعداد تولید به عدد 7000 رسید و در سال 85 نیز 36000 خودرو پارس و 405 به بازار داخلی عرضه گردید. همزمان با افزایش تیراژ تولید ، کیفیت محصولات این شرکت از ابتدا برتری خود را نسبت به خودروهای با ساخت داخل بیش از 80% حفظ نموده است و کماکان پیشتاز کیفیت این گروه از خودرو ها میباشد.
خط تولید پژو 450و پژو پارس
ابتا بدنه وارد zone شده هر zone به دو module تقسیم می شود در هر مدول چند ایستگاه وجود دارد که در هر یک از این ایستگاه ها قطعاتی از خودرو نصب می شود .
مدول 1
در این مدول برگه ای به نام چک لیست کنترل حین فرایند خودرو گذاشته می شود در این برگه قطعات مهمی که روی بدنه باید نصب شود نوشته شده است و در ایستگاهی که این پروسه انجام می شود مهری به این برگه زده می شود در مدول 1 قطعات زیر نصب می شود:
فنر صندوق عقب ضربه گیرهای صندوق جلو نوارهای محافظ سمت چب وراست (برای نصب این نوارها بدنه از کنار هیترهایی عبور می کند تا ان قسمت داغ شده و نوارهای محافظ بهتر بچسبد) اگر ماشین CNG باشد شیر سوخت گیری نیز نصب می شود در این مدول آن قسمت هایی از بدنه که احتمال خش خورد گی وجود دارد محافظ هایی قرار داده می شود تا از به وجودآمدن خش جلوگیری کند از دیگر قطعاتی که در این مدول نصب می شود عبارت است از دسته سیم اصلی(سوکت های این دسته سیم به کالسکه ای بوستر ترمز برف پاک کن و...وصل می شود ) دسته سیم کف مجموعه گلویی باک وهمچنین کابل آنتن.در ایستگاه 4 درهای جلو وعقب برداشته می شود و به قسمت دیگری برای تکمیل کاری برده می شود. در آخرین ایستگاه قفل وزبانه در صندوق و مغزی سویچ نیز نصب می شود وهمچنین آن قسمت هایی که احتمال آب زده گی وجود دارد ترک گیری می شود
مدول 2
در این مدول پدال وسیم گاز لیور دنده کله گاوی (روی کله گاوی فرمان غربیلک فرمان قفل مرکزی قاب فرمان قرار می گیرد ) نصب می شود کمر بندهای عقب وجلو وچپ وراست ترک گیری شده همچنین طاق پس از چسب زدن نیز نصب خواهد شود قطعات دیگری که در این مدول نصب می شود چراغ خطر و سوکت های قفل برقی درب باک بوستر ترمز(وظیفه بوستر ترمزرساندن روغن به چرخ های عقب و جلو است ) لوله های ترمز پدال کلاج وپدال ترمز آفتاب گیر شیشه ی جلو می باشد اگر خودرو CNG باشدرگلاتورنیزدر این مدول نصب می شود وظیفه ی رگلاتور تنظیم سوخت است یکی ازایستگاه های مهم مدول 2 ایستگاه نصب بخاری وداشبورد می باشد که داشبورد به علت سنگین بودن باید دو نفری نصب شود .
و ...
مدول 15
اگر صافکاری سنگین باشد که مدول قبل قادر به رفع آن نباشد خودرو به این قسمت منتقل می شود.در این
قسمت خودرو ابتدا بررسی شده و پس از تشخیص آماده سازی می شود بعد خودرو وارد اتاقک رنگ شده و با
دستگاههای مخصوصی رنگریزی می شود . درمرحله بعدی برای پختن رنگ وارد اتاقک کوره می شود. در
آخرین مرحله پولیش زده شده وخودرو وارد کنترل نهایی می شود
آخرین مرحله پولیش زده شده وخودرو وارد کنترل نهایی می شود
PDI
در آخرین مرحله خودرو وارد PDI شده و آخرین بررسی ها روی خودرو انجام می شود در صورتی که هیچ
گونه مشکلی در خودرو وچود نداشته باشد برچسب سبز وآبی می خورد و خودرو وارد پارکینگ برای
تحویل به مشتری می شود اما اگر مشکلی داشته باشد به مدول مربوطه ارجاع داده شده و پس از رفع ایراد
وارد پارکینگ می شود.
عنوان : گزارش کارآموزی ایران خودرو
فرمت : word
حجم : 6.8 مگابایت
تعداد صفحات : 34