مهندسی اتومبیل سازی
دانلود مقاله کامل مهندسی اتومبیل سازی در 55 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
مهندسی اتومبیل سازی
در 55 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
1- مقدمه:
1-1- مرور كلی
مهندسی اتومبیل سازی با تأكید رو به افزایش بر دستیابی به پیشرفتهای اساسی در اقتصاد سوخت اتومبیل ، در تلاش جهت ارائه موتورهایی هستند كه مصرف موقت ویژه ترمز (BSFC) را افزایش داده و می توانند از شرایط و نیازهای انتشار شدید آینده تبعیت كنند. BSFC و اقتصاد سوخت، موتور گازوئیلی، تزریق مستقیم (CIDI) و موتور دیزلی، بر BSFC و اقتصاد سوخت موتور احتراق جرقه ای (Spark-ignition) كه سوخت آن از طریق مجرا و دهانه موجود در آن تزریق می شود، ارجحیت دارد، دلیل این امر، عمدتاً استفاده از نسبت تراكم بسیار بالاتر و عمل غیر كنترلی می باشد. بنابراین،موتور دیزلی، عموماً صدا و سطح پارازیت بالاتر، دامنه سرعت محدودتر، قابلیت راه اندازی كاهش یافته و انتشارات Nox بالاتری را نسبت به موتور احتراق جرقه ای (SI) از خود نشان می دهد. در طول دو دهه گذشته، تلاش هایی در جهت ارائه موتور احتراق درونی در مورد كاربردهای اتومبیل سازی صورت گرفته است كه بهترین ویژگیهای موتورهای SI و دیزی را با هم تركیب كند. هدف از این كار، تركیب نیروی ویژه موتور گازوئیلی با كارایی و بازده موتور دیزلی در بخشی از بار بوده است. چنین موتوری ، BSFC را ارائه می دهد كه به BSFC موتور دیزلی نزدیك بوده و در عین حال، ویژگیهای عملی و بازده قدرت ویژه موتور SI را محفوظ می دارد.
تحقیق، نشان داده است كه كاندید نوید بخش برای دستیابی به این هدف، یك موتور احتراق جرقه ای ،چهار ضربه ای، تزریق مستقیم است كه تركیب ورودی را جهت كنترل بار خفه نمی كند. در این موتور، یك ستون ابری شكل اسپری سوخت، مستقیماً به سیلندر تزریق می شود، و تركیب هوا - سوخت با یك تركیب قابل احتراق در پلاتین و مولد جرقه و در زمان احتراق ، ایجاد می شود. این نوع موتور، بعنوان یك موتور تزریق مستقیم، شارژ لایه ای (DISC) طراحی می شود. این نوع موتور، عموماً؟؟ بسیاری در مورد سوختهای دارای عدد اكتان و اندیس حركت پذیری پائین تر را از خود بروز می دهند، و بخش چشمگیری از كار اولیه در مورد موتورهای طرح اولیه DISK بر قابلیت چندسوختی متمركز بود. توان خروجی این موتور، به شیوه ای مشابه با توان خروجی موتور دیزلی، با تغییر میزان كه به سیلندر تزریق می شود، كنترل می گردد. هوای القایی (مكشی) خفه نمی شود بنابراین به حداقل رسانی كار منفی حلقه پمپاژ چرخه، مورد توجه قرار می گیرد. موتور، با استفاده از كلید جرقه جهت احتراق سوخت و تركیب با هوا، موجبات احتراق مستقیم را فراهم می آورد، بنابراین از بسیاری از شرایط و نیازهای كیفیت احتراق احتراق اتوماتیك را كه مربوط به سوختهای موتور دیزلی هستند، اجتناب می كند. بعلاوه، به وسیله تنظیم كلید جرقه و انژكتور سوخت، ممكن است كل عمل تركیبات سوختنی بسیار زیاد بدون مواد قابل احتراق كافی حاصل شود، و یك BSFC افزایش یافته به بار آید.